tisdag 13 augusti 2013


Hej på er!

Det var längesen! Jag är verkligen inte i toppform när det gäller att blogga. Jag hoppas att jag någon gång ska finna inspiration till att skriva ofta och lägga upp bilder. Nu får ni nöja er med lite mobilbilder och inlägg förhoppningsvis en gång i månaden ;) 

Sen sist har det hänt mycket med minstingen i familjen (minstingen i människoform i af) Han är inte alls lika nöjd som han varit förut, utan vill så mycket mer än vad han är kapabel till. Han far i alla fall fram på golvet som en oljad blixt (ålandes) och är nog inte långt ifrån att börja krypa. Han sitter ju själv sedan två månader tillbaka och har lärt sig att komma från liggande till sittande ställning och tvärtom. Han äter gröt och pureer och har nu helt slutat amma. och han tjoar och låter mycket, men han fortfarande skrämmande söt ;) 


Astrid utvecklar sitt tal hela tiden och har nu blivit lite lillgammal och brukar säga åt mig "Sluta bråka med mej, mamma", "Sluta tjata" och "Gå å lägge" när jag säger åt henne något. Sötrumpan! Hon har även läxat upp Lillebror när han vällt Tyras vattenskål. Först frågade hon mig "Valgot gjorte?" Sen gick hon iväg till Valgot "Dumheter Valgot, inte mer leka jatten". Hon är oslagbar denna tös! 

Hon har nu äntligen fått en kisse som hon döpt till Lala. Hon älskar att bära omkring på henne och skjutsa henne i vagnen. Katten tycker dock inte att det är lika roligt. 

"Lille bebis, lille bebis" kom hon och sjöng en dag ;)



Nu är det snart dags för resan söderut och ännu en gång börjar nerverna sättas på prov. Jag är dock tacksam att vi fått ha en fin sommar tillsammans innan operationen! 

Avslutar med en bild på mina käraste ägodelar ;)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar