onsdag 9 oktober 2013

Jag och Vagge

Hej på er!

Idag var det bara jag och Vagge hemma. Första gången sedan midsommar. Dennis som inte börjat jobba än, förutom på tomten eller i huset var på kurs och Astrid var hos dagmamman. Trodde att jag skulle hinna med en massa saker då Valgot sov, men tji fick jag.. Det blev inte mycket gjort de få timmarna han sov.



Jag hann i alla fall med 30 min på crosstrainern, därefter frukost för mig själv. Igår städade jag ur den blivande tvättstugan och stoppade in både spjälsäng och skötbord, så Valgot har nu fått ett provisoriskt rum i väntan på annat.  Medan han sov idag så passade jag på att städa sovrummet som helt plötsligt blev jättestort utan spjälsäng och skötbord. Mer än så hann jag inte med innan pojken vaknade. 

Visst är väggarna väldigt originella med halvmålat på vissa ställen och andra endast spackel! 


Det märktes att han trivs bra med storasyster för idag var han inte alls lika nöjd som vanligt. Han saknade nog syrran att följa efter och busa med! Men i övrigt har dagen varit bra! Jag hann med att dammsuga och torka golven under andra sovningen, så nu känns det mycket fräschare här hemma, skönt! 

Med Valgot flyttad ur sovrummet hade vi förhoppningen att få en god nattsömn, men när en flyttar ut flyttar en annan in.. Astrid verkade drömma mardrömmar om sjukhuset då hon 3 ggr vaknade i panik och skrek "Aj, aj, mamma! Jag åka hem" så tillslut fick hon sova mellan oss i vår säng. Hon sov bra, men inte mamma och pappa. Nu hoppas vi på att det går bättre i natt! 

I morgon ska vi på sjukhuset för hjärtkontroll. Det är Dag från Umeå som ska kolla. Det är jättelängesen vi träffade honom. Hoppas att det ser lite bättre ut med klaffen! Magkänslan säger att det ser likadant ut, men jag hoppas på en förbättring såklart! Som vanligt visar Astrid inga tecken på att det är något galet.. 

Håll tummarna! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar