söndag 4 november 2012

Söndagskväll

Helgen har flugit förbi som den brukar. Och vad har vi gjort? Inte mycket inte..

Tvättat en massa kläder och rensat lite..

Astrid är som ett litet eko och härmar en massa ord. Hon är så duktig lilla tjejen.. Men än går hon inte.. Fast det kan inte vara långt borta nu.. Hon kan nog, men vågar inte.. Pojken lever för det mesta rövare i magen.. Snart är det bara två månader kvar..

I morgon ska vi hålla tummarna för att bebisen i systers mage ser bra ut! Det skulle vara underbart om allt ser ut som det ska! Det har varit alldeles för mycket runt omkring nu!

Jag antar att det bara är för att Astrid är född med hjärtfel som man hör så många nu.. Vi hade väl inte reflekterat över det på samma sätt om vi inte varit med om det vi varit med om. Men som förr har man aldrig hört eller tänkt att det ska gå fel.. Framför allt har i af inte jag någonsin tänkt att jag skulle kunna få ett barn med hjärtfel. Nu har vi en helt annan blick på att få barn och jag har sagt det många gånger förut.. Något som kan göra både mig och Dennis väldigt irriterade är folk som tror att det bara är att skaffa barn. Det är inte så lätt.. För det första är det inte alla som kan få barn, som kämpar och kämpar.. För det andra så är det mycket som kan gå fel under graviditeten och för att inte tala om förlossningen.. Det går oftast bra, men man ska veta att det inte bara är att skaffa barn.. Vi är oerhört tacksam för vår fina Astrid och pojken som ligger i magen och hoppas att det ska gå bra för honom att komma ut och möta världen.

Det här blev längre än jag tänkt.. Nu måste jag sova så jag orkar med en ny arbetsvecka!

Här kommer en bild på min sötnos som satte sig framför tv:n i sin fina vagn en morgon.. Charmtroll!


1 kommentar: