måndag 25 mars 2013

Världens bästa storasyster

Min Astrid är ju för söt! Ikväll har vi varit hos mamma och pappa i Kroksta. Eftersom att vi åker i morgon så passade vi på att hälsa på så dom fick träffa mina guldklimpar denna vecka. Pappan här i huset har varit till Piteå och köpt skoter. Jag fick så snällt låna Robin och Sannas bil. I den sitter bebis fram och större bebis bak. Det är inte Astrid van vid som i vår bil sitter bredvid lillebror och kan se honom då vi åker någonstans. Påväg hem skriker hon lite i panik "Algock" som om vi har glömt honom. Jag förklarar för henne att Valgot sitter fram med mig och vi åker vidare hemåt. Väl hemma plockar jag upp Sanna som ska ta hem deras bil igen. Sanna tar ut Valgot och bär in honom och jag tar Astrid. När Sanna åker iväg med bilen och jag stänger dörren skriker Astrid "Nej, Nej, Algock" och börjar grina. Än en gång tror hon att vi glömt lillebror. Söta, söta lilla tjej som är så rädd om lillebror. Det värmer verkligen i hjärtat att hon tycker om sin lillebror så mycket! Underbara lilla tjej!

Så i morgon är det alltså dags att bege sig söderut igen. En konstig känsla att åka ner och se det där stället en gång till. (Fler kommer det bli) Jag tycker om sjukhuset samtidigt som det ger mig ångest. Personalen är fantastisk och utan det skulle inte Astrid finnas hos oss, men det är långt ifrån kul att gå igenom det vi fått göra där. Ska inte tänka mer på det ikväll då det bara gör mig nervös!

Nu ska jag bara försöka sova..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar