lördag 30 mars 2013

Hemma igen

Hej!

Jag skulle ju uppdatera i torsdags, men jag var helt slut på kvällen, så det blev inget..

Undersökning gick utan problem. Inga komplikationer. Nu har dom fått en bra bild över hur det ser ut och vi fick även kopior och kunde förstå lite mer. Det kommer att bli en till operation, men vi vet inte när den blir eller hur omfattande den blir.

Efter att Astrid opererats första gången sa dom att en lungartär var trängre än den andra. Det har dock inte varit på tal sen dess, men nu fick vi se att det faktiskt var mycket trängre till ena lungan än den andra. Vi fick därför göra en till undersökning där dom kollade hur mycket blod som går till vardera lunga. Utifrån det ska dom bestämma om det måste göras något åt det och i så fall hur. Under klaffen i aorta var det så pass trångt att dom ska åtgärda det.

Då Astrid redan är opererad två gånger vill dom tänka igenom det noga innan det är dags så att dom förhoppningsvis inte behöver operera henne mer. Det blir större risker ju fler gånger man går in i hjärtat.

Nu är det bara att vänta och se när dom tycker att det är dags. Allt ska diskuteras mellan doktorer och kirurger på en hjärtkonferens om några veckor. Så om ungefär en månad kanske vi vet mer..

Nu är vi i alla fall hemma igen efter många om och men. Jag kan säga såhär.. Finns det något annat bolag än SAS att åka med kommer vi helt klart välja det. SAS är det sämsta vi varit med om. Dryg incheckning och otrevlig personal! Inte okej!

Nu ska vi gå över till grannarna och äta frukost.. Rester från kalaset igår..

Ha en fin påskafton!

2 kommentarer:

  1. Jag måste bara säga att jag tycker att ni verkar vara helt fantastiska som föräldrar! Era barn kan skatta sig lyckliga! :) Jag tänker på er och håller tummarna för att allt som har med operation nummer tre att göra ska gå så smidigt och bra som möjligt! Kramar och glad påsk!

    SvaraRadera
  2. Skönt att ni är hemma igen :) Jag brukar åka med Malmö aviation från Umeå ibland. Det är rätt smidigt då man endast går ner i Bromma i ca 20 minuter för att ta på nya passagerare. Glad påsk på er!

    SvaraRadera