måndag 24 juni 2013

Vad händer sen?

Jag kan inte låta bli att grubbla på kommande operation. Vad händer om dom inte lyckas få bort förträngningen på aortan? Blir det fler operationer? Hur många operationer klarar hjärtat av? Kommer hon att behöva någon annans hjärta till slut? Jag har ingen aning alls. Jag vet inte hur omfattande operationen blir, vilka risker som är störst eller vad som händer sen. 

Vi trodde ju att det bara skulle behövas en operation. Vi tänkte att Astrid kommer få ett friskt och långt liv bara första operationen blev lyckad. Nu är vi inne på tredje operationen och hon har precis fyllt två år. Hoppas, hoppas, hoppas att dom får till det nu och att det blir superbra! 

Hon är en kämpe utan dess like och envis som bara den! Jag tror att det är goda egenskaper för ett hjärtebarn. Hon är fruktansvärt stark! Det kommer gå bra!

Måste bara berätta om världens mysigaste middag med den sötaste tjejen.. Hon börjar med att säga "ässkling" och jag svarar -Ja du är mammas älsklingstjej.. Hon säger då "näe, mamma ässkling!" Och "mamma kamas" samtidigt som hon sträcker ut armarna. Hur mycket smälter man inte då?! Sen säger hon älskling åt mig säkert 10 gånger till och kramas.. Jag har sagt det förut, men jag säger det igen.. Hon är underbar!! 




1 kommentar:

  1. Vad sot och stark hon ar! Ni maste vara sa stolta o glada att ni har henne :) Kram till er alla.

    SvaraRadera