onsdag 9 maj 2012

MR-undersökning

Idag var alltså dagen D för MR-undersökning.
Vi började dagen klockan 06.30 med att emla (bedöva) Astrids händer och fötter.
Klockan 07.45 begav vi oss till Barnhjärtmottagningen där vi mötte upp narkosläkaren som sedan följde med oss till narkosen.

Astrid fick först lugnande medicin i rumpan och efter en liten stund var hon alldeles groggy.
Jättejobbigt att se henne så avslappnad/drogad.
Sen fick jag och Dennis gå iväg och dom tog prover och sövde Astrid.

Klockan 12.20 ringde dom och sa att det var klart. De hade kollat på både hjärtat och hjärnan.
Vi fick komma ner till en arg bebis som hade bajsat och var alldeles iskall.
Hon frös så hon var alldeles blå på läpparna och skakade i hela kroppen.
Vi värmde henne och gick till uppvak där Astrid fick kvickna till lite innan vi fick gå tillbaka till Hjärtmottagningen. Det blev en lång väntan på att Astrid skulle bli bättre igen.
Hon kräktes lite och mådde allmänt piss skulle jag tro, men till slut var hon så pass bra att vi fick åka hem.
Klockan 16.30 ungefär åkte vi hemåt. Så det tog hela dagen det där.

Det har varit en jobbig dag psykiskt för oss. Jag är helt slut och vill gärna vara hemma och ta hand om min tjej i morgon. Det var ingen rolig syn idag.. Hon var så ynklig!
Ser verkligen inte fram emot en till operation. Då kommer hon både bli sövd och ha ont.
Stackars lilla tjej!

Nu ska jag krypa ner bredvid min skönhet som får sova mellan oss i natt.


2 kommentarer:

  1. Ni gör det så himla bra, vilka fantastiskt starka föräldrar ni är!

    SvaraRadera