lördag 8 december 2012

Klockan 3

Det är något speciellt med klockan 3 på natten nu för tiden. Astrid har vaknat samma tid flera gånger och skrikit. Jag fattar inte vad det kan vara. Mardröm? Hon somnar om igen ganska snabbt, men varför vaknar hon?

Jag tänkte jag skulle passa på att skriva medan jag ändå är vaken och inte har mycket för mig.

Bebisen är kvar i magen i alla fall och jag hoppas att han tänker stanna där ett tag till! Det är nu 5 veckor kvar och endast tre på detta år så det borde ju inte vara så svårt för pojken att välja rätt och stanna till januari ;) vi får se! Just för stunden känns det lugnt, men jag får sammandragningar om jag anstränger mig det minsta. Därför gör jag inte speciellt mycket. Plockar lite hemma, myser med Astrid, sover lite, tvättar och så..

Det mesta är ordnat för att killen ska få komma. I helgen ska jag ta in sovkorgen, tvätta sängkläder och bädda den. BB-väskan står klar i sovrummet, babyskyddet ligger bak i bilen, de minsta kläderna är tvättade, ja det mesta är alltså förberett. Det jag skulle vilja göra i helgen är också att hämta och måla en byrå som Astrid ska få ha på sitt rum, då vi måste flytta ut skötbordet där hon har sina kläder.

Det är i alla fall mycket skönt att vara hemma och koppla av i dessa tider, så mysigt när det är mörkt på morgonen och jag kan mysa med min underbara lilla tjej innan dagen startar på riktigt. Love it!

Näe nu ska jag sova!

1 kommentar:

  1. Vad spännande ni har framför er! Håller tummarna att han myser kvar där inne till januari. Ha det lugnt och skönt i jul Ida :) Kram

    SvaraRadera