måndag 31 december 2012

Spännande dag

Idag är en spännande dag, ska bebisen stanna kvar till det nya året eller komma ut på självaste nyårsafton? ;)
Natten är i alla fall avklarad..

Jag måste verkligen sätta igång att blogga från datorn igen snart. Då blir det lite bättre bilder och förhoppningsvis fler inlägg. Har blivit lite inspirerad av några andra bloggare som skriver flitigt, till skillnad från mig. (moniiis.blogg.se och idasida.se. kan tyvärr inte länka med telefonen) Jag vet ju själv hur det är att gå in på en blogg som aldrig blir uppdaterad. Det är tråkigt i längden och den glöms till slut bort. Som jag sagt förut så hoppas jag kunna bättra mig, men jag förstår om det försvunnit många läsare! Vet dock att jag har vissa trogna läsare som hänger kvar, tack för det! :)

Efter att bebisen har kommit och kroppen har återhämtat sig efter förlossning och allt vad det innebär så ska jag börja min "resa" mot en sundare kropp och ett sundare liv. Mitt största mål kommer att vara att gå ner till vikten jag hade innan jag väntade Astrid, men måste såklart börja med delmål för att ens komma igång skulle jag tro.

Under den här graviditeten har jag inte alls trivts med mig själv. Har känt mig enorm och helt enkelt ful. Ska jag vara ärlig så har jag nästintill varit deprimerad av att se mig själv i spegeln. Trivdes så bra under förra graviditeten både fysiskt och psykiskt och jag tror att jag hade lite väl höga förhoppningar på denna.

Det är såklart jättemysigt att vara gravid och känna sparkar och allt det där och har försökt njuta så mycket som möjligt. Trots att Astrid hade hjärtfel, vi visste att hon skulle opereras och att förlossningen skulle äga rum i Umeå så var jag inte orolig. Missförstå mig rätt, var såklart orolig för henne, men kunde ändå njuta fullt ut av att ha henne i magen. Denna gång har jag varit jätteorolig att han ska komma förtidigt, att han ska ha hjärtfel eller att något annat ska hända. Nu är det ju inte klart än, men jag börjar i alla fall känna mig lite lugnare. Förtidigt kommer han ju i af inte.. Idag är det 10 dagar och även om han skulle komma idag så är han färdig därinne och om han håller sig kvar till det nya året så slipper jag pressen utifrån att "hålla kvar" honom till Januari. Så det är bara denna jobbiga dag kvar och om jag lyckas så behöver jag inte ha dåligt samvete resten av livet. Så håll tummarna för mig idag. Inte för att det spelar någon roll egentligen och jag kan inte direkt bestämma själv när förlossningen ska starta. Huvudsaken är ju att han kommer ut levande. Ett friskt barn är ju vad man brukar säga, men Astrid föddes inte frisk och ni vet ju bara hur underbar hon är! Hoppas ni förstår hur jag menar!

Nu blev det här långt med tankar från mitt huvud. Ser fram emot att bebisen ska komma ut, få lära känna en ny liten krabat som också är uppbyggd av mig och min kärlek (häftigt), ett sundare liv och en finare kropp! För att inte glömma så ser jag också fram emot Astrids utveckling hon är verkligen underbar den lilla flickan!

Om inte annat så önskar jag er alla ett Gott Nytt År!







2 kommentarer:

  1. Gott nytt år gumman! Om några månader plockar vi ner stickan från hyllan :) kram Linn

    SvaraRadera
  2. Absolut, absolut! :) gott nytt år! Kramar

    SvaraRadera