söndag 20 november 2011

Julrättvisa

Hej!

Nu är helgen snart slut. Dennis åkte precis iväg och jobbade.
Astrid ligger i vagnen och sover, som vanligt och jag gör inte så mycket för tillfället.
Ska ev åka iväg till Sanna och hänga där.. eller så beger jag mig mot Kroksta och pysslar.
Jag håller på att göra en adventskalender där med en tomte som flyttar ett trappsteg varje dag fram till jul och på julafton hoppar den upp till stora tomten. Vi har alltid haft en sån hängandes hemma hos mamma och pappa. Mamma fick lov att sätta våran första bokstav på trappstegen så att det inte skulle bli något bråk om vem som skulle flytta tomten. Höjdpunkten var att flytta den lilla tomten till den stora på julaftons morgon.

Hade man inte turen att få flytta tomten på julafton fick man öppna någon kalender på julafton i stället.
Bamsekalendern var den roligaste tyckte jag, men vi hade även våra bokstäver på tv-kalendern och alla andra kalendrar i huset, så att det skulle vara rättvist.

Jag älskade julen när jag var liten och ska försöka hålla våra traditioner och föra dom vidare till Astrid och hoppas att hon ska få lika fina jular som vi haft!

Nu har Astrid vaknat och ätit, hann inte skriva klart innan hon vaknade.

Jag är så fruktansvärt trött hela tiden, så jag vet inte om jag orkar åka till varken Sanna eller Kroksta.
Håller mig kanske här hemma i min ensamhet med hund och barn.





2 kommentarer:

  1. "man måste ha kläder" säger kusin Ellen.

    SvaraRadera
  2. Hur ser den steg-kalendern ut? Jag tror inte jag har sett det någon gång. Det låter mysigt med jul bland 6 syskon!

    SvaraRadera