onsdag 9 november 2011

Städartagen

Idag är det stora städardagen.
Jag ska försöka göra lite ordning här hemma.
Det är väldigt svårt när det är mycket som inte är klart och då vi har för lite utrymme att förvara på.
Jag skulle behöva en tvättstuga där jag kan ha tvätt, städgrejer, linneskåp och ett förråd med hyllor så man kan ha lite ordning på sånt man inte vill eller kan ha framme.
Den dag jag kan ha ordning och reda på allt längtar jag till!
Tyvärr så är jag inte så bra på att ha just ordning och reda.

Varje gång jag ska städa blir det alltid kvar en hög med grejer som ligger huller om buller bara för att jag inte vet var jag ska stoppa det eller hur jag ska sortera det. Så i slutändan är det aldrig helt städat.
Tråkigt, men tyvärr den bistra sanningen hos Ida Sjölander.
Dessutom kan jag bli arg på just dessa grejer och vägra städa mer.. sån är jag..

Astrid ligger ute i vagnen och sover i det fina vädret.
Hon har blivit så duktig på att sova i vagnen. Jag behöver bara lägga ut henne, utan att röra vagnen och sen sover hon i 3-4 timmar.. ibland mer.. Då hinner man göra lite husarbete.

Näe nu ska jag fortsätta med städningen, hallen är så gott som klar.. om man bortser från högen med grejer som ligger huller om buller på hatthyllan.. som.. jag inte vet vad jag ska göra med..
Det ser lite bättre ut än innan i alla fall!

Snart kommer Sofia och håller mig sällskap också.. Lovely!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar