torsdag 10 november 2011

Uppvisning

Igår kom Sofia som sagt förbi och hälsade på en sväng.
Vi bestämde att vi skulle åka till hennes föräldrar och visa upp Astrid på kvällen.
De har länge velat träffa henne, så då passade det bra när Dennis ändå skulle jobba hela kvällen.
Men usch vilken dimma det var. Jätteobehagligt att köra!
Det var som en vägg och man såg så gott som ingenting.
Helljuset som annars är en bra uppfinning fungerade inte heller att ha.
Då såg man ännu mindre.. Jag tuffade på i 50-60 på 90 väg.
Skulle inte förlåta mig själv om jag skulle krocka eller köra av vägen med Astrid i bilen.
Det gick som tur var bra och vi är helskinnade hela bunten.

I morse tog Dennis det lugnt innan han åkte till jobbet.
Han vaknade lite sent och hade ont i halsen. Det är mysigt med mornar då hela familjen är hemma!
Astrid vaknade tidigt så Dennis hann träffa henne innan han åkte.
Snart är det helg och då blir det morgonmys med hela familjen igen.
Lördag är det dags för bad igen. Det var inget förra lördagen då det var röd dag.
Jag ska samla mod till mig att dyka med Astrid.
Det är bara Dennis som gjort det hittills. Jag skulle försöka förra gången, men Astrid var inte på humör.
Och det gjorde inte saken bättre att jag blev nervös när jag skulle dyka med henne.
Hon känner av stämningen om man säger så.
På lördag hoppas jag att det funkar och att jag inte blir så nervös.
Hon kan dyka.. det är bara jag som är mesig..

Idag ska jag fortsätta med städningen som jag påbörjade igår.
Sovrummet och barnrummet står högst på schemat.
Sen får vi se om jag tar tag i köksskåpen.

Jag skulle vilja ha en dag/helg då vi fixar alla smågrejer som inte är gjort än.
Tapetsera det sista i kök och sovrum, sätta upp gardiner och lite annat smått och gott som gör så stor skillnad fast det inte tar lång tid eller krävs mycket energi.
Om jag hinner kanske jag försöker sätta upp gardinstängerna idag. Jag är lite rädd att det ska bli ojämnt, men försöka duger!

Höggravid målare, 3 dagar innan Astrid kom



1 kommentar:

  1. Hejsan,
    vad kul att du tapetserar om. Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot.
    Maila mig på vendela.byggla@gmail.com så berättar jag mer!
    /Vendela

    SvaraRadera