torsdag 16 maj 2013

Promenix

God morgon!

Jag har hunnit vara ute på en promenad nu på morgonen och ska i fortsättningen ha det som rutin, eftersom mest fett förbränns med en powerwalk innan frukost. Hoppas på resultat om några veckor! Vi försöker även äta lite nyttigare i form av en LCHF/GI variant. Bara man planerar i förväg så är det ganska enkelt! Igår t ex åt vi stekt fläskytterfile med broccoligratäng och det var riktigt gott! Ikväll blir det en fiskgryta. Framöver ska vi göra matlistor och storhandla för det. 

Annars så utvecklas lille grabben för fullt. Snart vänder han från rygg till mage. Han tar sig fram med gåstolen och har hittat sina fötter. Ibland får han åka med storasyster och "jeka sammans" i hennes kök eller på hennes rum och det värmer i hjärtat att se att hon redan nu börjar ta med brorsan. Tänk om ett år vad kul dom kommer ha tillsammans! Har många gånger frågat mig själv vad jag gett mig in på med två små barn, men för det mesta är det bara positivt! Valgot är ju typ den nöjdaste och lättsammaste bebisen. Nu börjar han dock bli lite mer rastlös när han blir större. Hur som helst så är han underbar och storasyster likaså!

På tal om Astrid så fick vi hem ett utdrag ur hennes journal förra veckan efter att jag kontaktat hennes läkare här i stan. Blev inte så mycket klokare av det förutom att vi fick läsa att lungartären måste åtgärdas. De kunde godta en fördelning på 70/30, men såklart var det 71/29. Det hade ju lika gärna kunnat vara 65/35.. Kan det inte få räcka med bekymmer för vår älsklingstjej? När operation blir av är fortfarande oklart. Jag är inställd på att dom kan ringa vilken dag som helst och säga åt oss att åka ner veckan efter, precis som förra året. Det skulle vara så skönt att få veta på ett ungefär när det kan bli.. Det känns som att det kan bli allt ifrån nästa vecka till sommaren, hösten eller efter jul.. Jag har alltså ingen som helst aning.. Vill ha allting avklarat med gott resultat NU! Det känns verkligen inte roligt att inte veta hur framtiden ser ut. Det kan väl få vara bra efter nästa op?! Snälla?!

Nu är grabben i sängen bredvid vaken så jag ska nog ta upp honom och byta blöja och sätta på honom kläder innan det är dags att plocka upp storasyster som verkar vakna på andra sidan väggen.

Det är förresten inte länge kvar tills Sofias bebis kommer och som jag längtar! ❤









1 kommentar:

  1. Era ungar är så HIMLA fina Ida! Jag längtar efter att komma hem och hälsa på er!

    SvaraRadera