onsdag 29 maj 2013

Sommar i Göteborg

Som jag misstänkt och trott så blir det ännu en sommar i Göteborg och operation för lillskruttan! Det är på två vis det där. Det känns skönt att få det gjort även om jag är väldigt nervös för det såklart och det känns trist att spendera en till sommar inne på ett sjukhus. Jag tycker synd om Astrid som måste vara med om det igen, men det måste hon hur som helst. Nu är hon så stor att hon fattar mycket, men inte alls mycket egentligen.. Ni kanske fattar hur jag menar? Det är skräck för henne att göra undersökningar och det blir muta efter muta för att komma igenom dom. Det är inte roligt som förälder när barnet vill ha hjälp ifrån det hela, men man inte kan hjälpa henne. Tur att vi varit med och vet att det mesta som har med undersökningar att göra är smärtfritt! Hon har två gånger redan visat hur stark hon är och förhoppningsvis är hon lika stark denna gång! Vi kan inte räkna med samma snabba återhämtning, men hon är en riktig kämpe! 

Vi måste försöka få bo på Ronald så att vi lätt kan komma och gå med lillebror som självklart hänger med ner! Om vi har tur så kanske vi kan få lite hjälp av syster Maria eller mina kusiner om vi behöver barnvakt. Vi får se hur det går helt enkelt! 

Det viktigaste av allt är att Astrid får må bra! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar