söndag 10 april 2011

Upp och ner

Humöret går upp och ner.
Ibland känns allt skit och orättvist. Varför skulle det här hända just oss.
Mina föräldrar har 7 friska barn, mina systrar 4 tillsammans.
Dennis föräldrar 4. Men det är klart att våran lilla första tjej ska bli sjuk.
Det känns bara såååååå orättvist.. Inte för att jag önskar att någon annan skulle få ett barn med hjärtfel heller, det känns bara som att risken är så liten och ändå drabbas vi.

Andra dagar tänker jag inte på det och längtar bara tills hon kommer ut till oss.
Varken jag eller Dennis tror något annat än att det ska gå bra.
Vi är inte rädd att våran tjej inte ska klara sig, men allt runt omkring känns väldigt jobbigt. Lämna ifrån sig henne på operation, all oro som kommer finnas innan och efter, tills hon är helt återställd.
Läkarna och kirurgerna i Göteborg kan sin sak och är väldigt duktiga, så vi tvivlar inte på dom.
Ni kanske förstår mina tankar?

Idag känns det i alla fall som en ganska bra dag! Solen söker sig fram mellan molnen, jag har sovit gott i natt på filla. Jag är grymt nöjd med vagnen som står där, jag har en underbar fästman och hund och jag har "två" fantastiska familjer.

Det finns dom som har det värre!

4 kommentarer:

  1. Älskade vän!
    Jag förstår hur du funderar men kan så klart inte sätta mig in i känslan på riktigt! Läkarna är duktiga så det kommer att gå bra till slut. Men klart det kommer vara jobbigt, skönt då att du har underbara människor runt omkring dig som stöttar. Stor kram från mig!

    SvaraRadera
  2. Jag förstår dina tankar, orättvist när sånt där händer en själv att behöva oroa sig för sitt barn det första man gör när man egentligen bara ska vara lycklig och glad över det underbara barnet.

    Allt komma gå bra, jag håller tummar och tår för er!

    En kanske dum grej som hjälpt mig igenom min sjukdom och Emmies ryggproblem är att tänka - Det finns dom som har det värre!

    SvaraRadera
  3. Angelica Jacobsson20 april 2011 kl. 23:09

    Kan inte förstå hur tankarna går hos er just nu. Inte ens tänka mig!
    Men självklart kommer allt att gå bra lilltjejen. Det finns sjukt duktiga läkare och det här kommer dom att fixa.

    Tänker på er ändå. Passa på att njuta med den mysiga bebismagen. Tror det eller ej, men man saknar den mellan varven. Missförstå mig rätt, det är bra mysigt att ha sin bebis i famnen. =)

    Sköt om dig nu, så kanske vi ses framöver. Borde hinna med en träff innan bebis anländer. :) Kram kram

    SvaraRadera
  4. Angelica: Ja det är jobbigt mellan varven, men vi försöker vara positiva och inte gräva ner oss.

    Allt annat ser bra ut, så vi har alla förutsättningar för att det ska gå bra för henne och för oss finns det inget annat. Det enda är att det kommer bli lite bökigt med resa till Göteborg och så, men annars kommer det gå bra!

    Ja jag tycker att vi borde kunna ses något! jag har sagt det förut, men jag säger det igen.. jag ska dra med mig Dennis någon kväll! :)

    SvaraRadera