onsdag 14 september 2011

Astrid på sjukhus del 1 (Födelsedagen)



En sista bild på magen innan vi begav oss mot Umeå.

Den 23 juni klockan 00.50 gick vattnet när jag skulle sova. Vi blev tillsagda att vänta till morgonen innan vi åkte in. Natten gick långsamt såklart, inte kunde jag sova.
Vid 5 fick jag nog och ringde in för att säga att vi kommer tidigare.
Vid 6 åkte vi från radhusvägen och efter en jobbig resa med 3 minuter mellan värkarna var vi framme 7.15. 

10.45 kom våran prinsessa ut med hjälp av sugklocka då hon kom med pannbjudning.


Vi fick fika när Dennis kom tillbaka från undersökning och installation av Astrid på Barn 4

Jag fick ha Astrid på magen i några minuter. Dennis fick klippa navelsträngen och sen tog dom med Astrid ner på avdelning för att undersöka hur hon mådde. De gjorde alla möjliga undersökningar bl a Ultraljud. Jag har inte så stor koll på det där då jag låg kvar på BB.


Astrid hade ett stort sugbehov och sög på tummen innan hon fick en napp. 
Här ligger hon i pappas famn.

Astrid ligger på sin avdelning på Barn 4

Dennis kom tillbaka efter ca 3 timmar och det var då vi fick fika. När dom var klar med alla undersökningar på mig samt hade sytt klart fick vi gå ner till Astrid. Det var en underbar syn och jag kommer nog aldrig glömma känslan när jag äntligen fick se henne.



En lite sliten men glad mamma som får hålla sin dotter för första gången



2 kommentarer:

  1. Å jag ryser! Fantastiskt att läsa...

    SvaraRadera
  2. Jag sitter med tårarna i ögonen här! gud så fint!

    SvaraRadera