fredag 30 september 2011

Sömn tankar

Sitter i soffan och matar Astrid. Har precis gett hennes förhoppningsvis sista morgonmedicin. Det är bara att hoppas att allt ser bra ut på nästa kontroll.

Jag har kommit på att det är rätt dumt att läsa en massa tidningar om hur man ska sköta sina barn. Vissa grejer är säkert bra som tips, men jag kan tänka mig att det kan ställa till problem vissa gånger. Jag har precis läst om nattning av barn. Att man ska göra si och så för att dom ska sova bra och tryggt. Vi har aldrig haft något stort problem varken att lägga henne eller att hon vaknar mycket. Som mest vaknar hon 2 gånger under en natt. Vi har haft turen att hon sover 6 timmar första svängen innan hon vill ha mat och sen mellan 4-6 timmar efter matning. Några nätter denna vecka har hon dock vaknat med 3-4 timmars mellanrum och det har gjort mig lite orolig. Vet hon inte att det är natt och att hon ska sova? Jag oroar mig bara i onödan för att jag läst om det. Eller vad tror ni?

Det finns ju dom som måste upp stup i kvarten eller måste ha dom i sängen för att få någon sömn själv. Just nu försöker jag intala mig det jag egentligen vet.. Att hon sover bra och att vi har tur som bara (oftast) måste mata henne en gång per natt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar