tisdag 31 januari 2012

God morgon



Igår åkte vi in till vårdcentralen för att kolla min hals.
Streptokocker såklart.. Det har jag alltid när jag har ont i halsen.
Hon tog även ett blodprov för att se så att jag inte har körtelfeber.
Det får jag svar på idag.. Jag tror ju inte att det är det.. Men.. säkrast att kolla..
Jag fick ingen medicin för det är bäst att det försvinner av sig själv, men om det inte blivit bättre till i morgon så får jag åka in och inhandla lite tabletter.. Jag har ju haft ont i 1 1/2 vecka..Inte skönt!

Sköterskan passade också på att kolla Astrids öron.
Hon har vissa perioder som hon är alldeles sned.. Bla var hon det på min födelsedag..
Innan hade jag sett att hon kliade örat mot axeln, så jag funderade på om det hade med det att göra.
När hon skulle sova på kvällen "masserade" jag örat och efter det så blev hon rak igen.
Hon såg inget konstigt i örat, så det var skönt! Lite vaxflagor bara och jag antar att det är dom som kliar, men man ska ju inte rengöra inne i örat, så det får komma ut av sig själv.

Här hemma tycker vi synd om varandra (jag och Dennis)
I lördags var vi i Sundsvall och opererade ut en visdomstand på Dennis.
Han är alldeles svullen och öm i käken och jag har min ömma hals. ;)
Hoppas vi både blir bättre snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar