torsdag 5 januari 2012

Inte klokare

Jag ringde till barnhjärtmottagningen i Umeå igår för att kolla om dom fått något svar från Göteborg. De hade inte svarat än.. Tydligen hade dom haft fullt upp hela julen och inte hunnit med alla barn. Det lät inte så roligt.. Tänker på alla familjer som måste gå igenom det jobbiga, då det dessutom är väldigt stressigt och dom inte riktigt har tid för alla. Stackare!

Det är konstigt med julen. Det spelar tydligen ingen roll vad det handlar om, det är alltid stressigt! Det känns ju konstigt om det föds extra många hjärtbarn just vid jul. Det är kanske för att många vill vara lediga, men på ett sjukhus går ju inte det. Ja jag vet inte vad det är som gör att det blir extra stressigt. Hoppas alla barn med akut behov av hjälp fått det! Jag tycker också extra synd om dom som fått spendera julen på sjukhuset eller Ronald. Vi tyckte det var jobbigt att missa sommaren hemma.. Jag som har många syskon och fullkomligt älskar julen skulle haft det tufft i af.

Är det förresten några hjärtebarns föräldrar eller någon som själv har hjärtfel som följer min blogg?
Nu skriver jag ju inte så jätteofta om Astrids hjärta, men ändå..
Vi har ju haft tur i oturen att vi inte märker av hennes hjärtfel som gick bra att laga. Det enda nu är aortan som kanske måste vidgas. Hoppas det inte är något allvarligt!

Jag såg igår att man snart kan starta en egen insamling till hjärtebarnsfonden, då måste ni hjälpa mig att bidra till hjälp för alla barn med hjärtfel där ute! Varje liten krona kan vara till stor nytta.

Nu blev det här långt, tack för mig!


1 kommentar:

  1. Japp här har du en hjärtebarnsmamma som av och till läser din blogg. Tror vi haft kontakt på ett forum också, för våra barn har/hade samma hjärtfel.

    //Eva

    SvaraRadera