torsdag 19 januari 2012

Stockholm

Nästa vecka åker jag till Stockholm med jobbet på konferens.
Känns sådär att åka från Astrid, men det ska nog gå fint.
Bokade flygtaxi nu idag, 05.25 åker jag från fors.. Rackarns tidigt!

Ikväll åker jag till mamma och pappa och sover.
Dels för att inte vakna upp helt själv (förutom Astrid) på min födelsedag..
..och dels för att, om det snöar lika mycket i natt så kommer jag inte ta mig iväg till sjukhuset med Astrid i morgon om jag inte ska tvinga svärfar eller Victor att kliva upp i ottan och skotta.
Tar det säkra före det osäkra..

Nu är jag så gott som insnöad.. Tar mig ut med mig själv, men varken vagnen eller bilen skulle komma någon vart..

Näe nu ska jag passa på att städa medan Astrid sover..
Föresten, den som vill komma och fira mig får göra det på lördag.
Då bjuds det på smörgåstårta och lite fika..
I morgon ägnar jag dagen åt mina kompisar som verkar falla bort en efter en..
Inte vänskapen, men möjligheten att komma..

Bara för att hon är så söt!
Här hade hon precis dragit ut sonden på sig själv.
Därav det röda märket på kinden

4 kommentarer:

  1. Ja, vi är två rätt unika par med tanke på att vi träffades så tidigt :)
    Hur länge blir du i stockholm? Vet du var ni ska bo? Hör av dig om du får tid över någon eftermiddag eller kväll så kan vi mötas upp! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska kolla schemat om jag har en lucka någonstans! Jag kommer inte ihåg var vi bor, men jag slänger iväg ett sms när jag vet mer :)

      Radera
  2. Jag håller tummarna för er imorgon. Hoppas, hoppas att läkarna ger er positiva besked.
    Hade varit riktigt kul att komma imorgon men plikten kallar som sagt så jag kommer gärna förbi en sväng på lördag istället.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det! Jag är hemma från 10 och framåt, så kom förbi när det passar för dig! :)

      Radera