onsdag 14 mars 2012

Mitt i veckan

God morgon!

Idag är det plötsligt mitt i veckan. Två dagar kvar till helg.
I helgen har vi inte större planer än att babysimma.
Jag skulle vilja framkalla lite kort, köpa ett album och sätta in en massa bilder på Astrid.
Jag kanske ska ta och köpa ett album på guldfynd för Astrids doppresent pengar.

Idag ska jag ev hänga lite med Sanna, det blir inte så ofta nu när hon jobbar i Sollefteå.
Förresten så har jag glömt att berätta att Astrid ska få en kusin.
Robin och Sanna får en bebis i september :)
Undrar om det är en pojke eller flicka..

Förr i tiden visste man ju i princip aldrig vad man skulle få för något.
Nu är det väldigt vanligt att man kollar om det är en tjej eller kille.
Jag är så rackarns nyfiken så om jag blir gravid igen så kommer jag säkert vilja veta vad det är.
Så känns det nu i alla fall, men vem vet.. Jag kanske hinner ändra mig tills den dagen kommer.
När vi väntade Astrid ville vi veta vad det var. Vi blev lite besviken när vi inte fick veta på första ultraljudet. I umeå var dom inte alls lika tysta som här i Ö-vik så där visade läkaren precis hur det såg ut och berättade vad vi såg. Att det kan vara så olika.
Men i Umeå har dom sjukt mycket bättre ultraljudsmaskin och där såg man såååå mycket bättre.
Skulle gärna åka dit nästa gång också om det blir någon.

Igår fick jag känna Annikas bebis sparka. Det är så grymt häftigt!
Han sparkade inte så jättehårt och jag hade nog aldrig känt det om jag inte väntat Astrid och visste hur det kändes. Saknar gravidmagen lite måste jag säga ;)
Undrar om man någonsin kommer vara nöjd. Tänk den dagen man bestämmer att man aldrig mer ska vara gravid. Känns sorgligt att tänka på det just nu. Jag älskade att vara gravid.

Mycket gravidsnack idag. Jag är inte gravid för den som undrar ;)
Skulle gärna vara, men vi får se när den dagen kommer. Om den kommer.

Min underbara tös

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar