fredag 3 februari 2012

Jag hade rätt

God morgon!

Gårdagen blev som jag befarade grinig.
Jag försökte lägga ut skruttan i vagnen då det var -19.
Men hon bara gallskrek så jag fick ta in henne och hon sov endast 20 min från 6-15.
Sen lyckades jag få henne att sova 1 timme i sängen i alla fall.
Hon skrek dock inte för att jag la henne i vagnen utan för att hon inte fick klappa Tyra.
Jag gjorde misstaget att klä på henne i soffan där Tyra låg och när jag tog på henne vantar så blev hon galen. Hon älskar ju som sagt sin hund och ville mycket hellre klappa på henne än att ha vantar på sig.

Idag skulle det vara kallare än igår och i morgon kallare än idag, så vi får se hur det går med sovning.
Nackdelen med att bo i bushen är väl att det blir så kallt.
I stan är det stor skillnad. Igår när vi hade närmare -28 hade dom -18/19 i stan. (hos Sofia)

Förra vintern var det sjukt kallt också, men då hade jag i alla fall ingen bebis som skulle sova i vagnen.
Då låg hon tryggt och varmt inne i magen.

Ikväll kommer Anna, Johannes och Louise för att äta tacos med oss.. och umgås..
Det blir trevligt!
I morgon är det bad igen.. Det märktes stor skillnad på Astrid i badet förra lördagen.
Nu sparkar och plaskar hon och verkar tycka att det är roligt.. I jämförelse med förra gången då hon bara var. Så det känns mycket roligare med bad nu.

Min linslus
Hon har börjat smila upp sig så fort kameran kommer fram :)

2 kommentarer:

  1. vill du själv ligga ute i 19 minus?

    SvaraRadera
  2. Ja gärna ompysslad i en härlig varm vagn.. Du missade poängen.. det var inte för kylan hon inte ville sova ute för :)

    SvaraRadera